marți, 29 aprilie 2008

Un Paste cat se poate de fericit!

Pentru inceput: Hristos a inviat!

Am petrecut Sfintele Sarbatori de Paste in Bulgaria, ieri am venit. Am stat 4 zile, de vineri pana luni. A fost foarte frumos! Deja ne gandeam sa facem rezervare pentru la vara.

Am fost cu niste prieteni, eu si iubitul meu cu masina, ne-am cazat la un hotel foooarte frumos din statiunea Nessebar (fiind si oras), Mare & Bay de 4 stele. In drum spre statiune erau multe serpentine, pe stanga se vedea marea iar in dreapta era muntele. Multe semne de circulatie si drumul fara gropi asta m-a uimit! Erau destui de multi romani, dar si germani. De mancare...ce sa zic a fost bufet suedez, deci mancam ce vroiam si cat vroiam.

Cum a fost vremea? In prima zi a fost soare, a doua zi deja vantul isi facea simtita prezenta iar a treia zi a fost frig si nori de ploaie, a patra zi...a plouat. Noi am fost pregatiti si de razboi daca era cazul :)).

Am vizitat foarte multe biserici si cladiri vechi cu o arhitectura uimitoare. Casele erau superbe, as putea spune vilele pentru ca toate aveau etaj. Ei nu aveau ca la noi, gradina in spatele sau in fata casei ci erau casele lipite una de cealalta. In "cartierul" vechi al Nessebarului, erau stradute si case facute numai cu piatra cum e pe Strada Lipscani din Bucuresti. Nici nu iti dadeai seama care e strada sau casa :).

Locuitorii Bulgariei sunt foarte respectosi, foarte civilizati nu am vazut scrum de tigara pe jos, un ambalaj de ceva sau pur si simplu o hartie pe jos. Or avea si ei defectele lor dar sunt civilizati. Limba lor este oribila, se trage din rusa...mi-e nu mi-a placut niciodata rusa asa ca incercand sa invat si eu cateva cuvinte nu am reusit. M-am descurcat in engleza...

Am fost si in orasul Burgas care este la cativa km de statiune...ne-am plimbat pe o alee lungaaaa de am obosit plimbandu-ne :). Ne-am mai plimbat printr-un parc nu foarte mare dar foarte frumos care ducea spre faleza, spre plaja. In acest parc, erau multe statui sau monumente cu diferiti poeti sau oameni importanti ai tarii, nu le-am retinut numele dar m-a uimit varietatea lor.

Multe stradute cu magazine sau mai bine zis tarabe cu gablonturi, margele, scoici, magneti de frigider, diferite cani pictate in stil traditional si altele. Am cumparat si eu cate ceva dar in mod special magneti de frigider (de toate felurile). Nu a fost deficil cu banii, ei au leva, care 1 leva inseamna 2 lei la noi. Bine inteles ca a trebuit sa schimbam lei in euro si apoi in leva. Haine scumpe? Da erau destul de scumpe, mai ales ca era si statiune.

In drum spre Tara noastra, am mai trecut cu masina si alte orase cum ar fi: Ozbor, Sunny Beach, Albena, Balchik si Ravada.

In cursul zilei de azi sau maine o sa postez multe poze din mini vacanta mea si a prietenilor mei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea!